شناسهٔ خبر: 135229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

وجود۶۷۶ هکتار بافت فرسوده در کهگیلویه و بویراحمد

بافت فرسوده مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۶۷۶ هکتار بافت فرسوده در شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سوق و سی سخت نیازمند بازسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: ۲۵۶ هکتار بافت فرسوده در یاسوج، ۱۶۴ هکتار گچساران، ۱۶۲ هکتار دهدشت، ۵۷ هکتار سوق و ۳۷ هکتار در سی‌سخت است.

راستا گفت: برای بافت فرسوده معابر استان قیر رایگان برای همه شهرداری‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ طرح بافت فرسوده با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان در استان تعریف و تاکنون ۴۰ میلیارد تخصیص داده شد، افزود: این طرح ها شامل معابر، پیاده‌روها، مدرسه، کتابخانه و سایر موارد است که پیشرفت فیزیکی اجرای این پروژه‌ها ۷۵درصد است.

راستا به برنامه راه و شهرسازی برای بافت‌های فرسوده در امسال اشاره و عنوان کرد: تکمیل طرح ها در دست اجرای گذشته و شناسایی بافت‌های فرسوده سایر شهرها به کمک شهرداران برای ارسال به وزارتخانه از جمله برنامه‌های امسال این اداره‌کل برای ساماندهی بافت فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال کمبود اعتبار روند اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده در بافت فرسوده را با کندی مواجه کرد، گفت: پرداخت تسهیلات برای احداث مسکن در بافت فرسوده از دیگر برنامه وزارت راه و شهرسازی است و ۳۰۰ میلیون به افراد دارای زمین در بافت فرسوده پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ متقاضی برای ساخت مسکن در طرح بافت فرسوده به بانک معرفی شدند از بسته تشویقی برای استقبال مردم از ساخت مسکن در بافت فرسوده خبر داد و گفت: تخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساخت و یک طبقه تشویقی برای واحدهای بافت فرسوده پیش بینی شد. 

وی با اشاره به وضعیت سکونتگاه غیررسمی ناکارآمد استان گفت:  هزار و ۸۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در استان وجود دارد که بیشترین سکونتگاه غیررسمی در یاسوج و مناطق اکبرآباد، نجف‌آباد، شرف‌آباد، مهریان و بله‌زار شناسایی است.

راستا اضافه کرد: ۷۸۰ هکتار از سکونتگاه‌های غیررسمی در یاسوج و ۳۰۰ هکتار در گچساران است، ضمن اینکه در دهدشت شهر سمغان به عنوان سکونتگاه غیررسمی شناسایی شد.