شناسهٔ خبر: 13527 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

شناسایی و رفع نقاط پرتصادف در محورهای استان اصفهان

تصادف زنجیره‌ای دستورالعمل جدید با شعار "همه با هم برای تصادف کمتر ، خانواده شادتر" به منظور شناسایی و رفع نقاط پرتصادف در کمسیسون ایمنی راه‌های استان اصفهان مطرح و به بحث وتبادل نظر رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به دستورالعمل جدید وزیر راه وشهرسازی در خصوص شناسایی نقاط پرتصادف گفت: این دستورالعمل با فرمولهای جدید دقیق تر  از گذشته می باشد و می‌توان با کمیته ای که با حضور راه وشهرسازی ، پلیس راه ، حمل ونقل وپایانه ها وپلیس راهور تشکیل می گردد این نقاط را براساس فرمول ذکر شده شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام نمود .

وی با توجه به گزارشات ارائه شده توسط شهرداری اصفهان وپلیس راهور استان بیان داشت : تعداد تلفاتی که به دلایل مختلف در سطح جاده های استان ودر شهرها اتفاق افتاده ناراحت کننده است علیرغم اینکه از سال 85 تاکنون طبق آمار شاهد کاهش تلفات بوده ایم لکن این آمار باید کاهش یابد ضمن آنکه لازم است در بحث آرامسازی ،کنترل ونصب دوربینها اقداماتی جهت پیش گیری از تصادفات انجام پذیرد.

طرفه با توجه به اینکه بسیاری از تصادفات منجر به فوت به عابرین پیاده مربوط می باشد اظهار داشت : لازم است در شهرهای بزرگ استان با هدف ایمن سازی معابر و پلهای پیاده رو اقدامات شایسته ای انجام گیرد و  درشهرها روالی برای طراحی واجرای معابر شهری تاکید شود تا فضای حداقلی مورد نیاز ایمن برای عابرین پیاده پیش بینی گردد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان متذکر شد : جهت کاهش تصادفات و جلوگیری از مرگ ومیر اقداماتی درحال انجام است که آموزش مردم به عنوان مهمترین مقوله در این بخش می تواند مطرح گردد .

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز گفت : تعریف شاخصها در برخی مواقع ضعیف عمل شده وباتوجه به اینکه این شاخصها با اعتبارات اختصاصی رابطه متناسبی دارد می طلبد که در اسرع وقت نمایندگان اعلامی از طرف راه وشهرسازی، پلیس راه ، پلیس راهورو حمل ونقل پایانه های استان بر اساس فرمول ارائه شده در دستورالعمل جدید نسبت به شناسایی نقاط پرتصادف اقدام تا اعتبارات لازم جهت شناسایی و رفع این نقاط تامین گردد .

وی با اشاره به هدف دستورالعمل جدید اظهار داشت : در دستورالعمل جدید کلیه نقاط پرتصادف باید در سامانه سوانح ثبت گردد وبر مبنای این نقاط بحث ابلاغ وتخصیص بودجه و رفع واصلاح آن نقاط صورت می پذیرد ضمن آنکه هدف شناسایی و رفع نقاط پرتصادف است .

در این جلسه ذاکری نماینده دفتر ایمنی حمل ونقل ومسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای کشوردر وزارت راه وشهرسازی ضمن بیان جایگاه واهمیت استان اصفهان گفت اصفهان به عنوان نمونه کشوری در بحث ایمنی راههای کشور مطرح می باشد .

ذاکری افزود : شناسایی واولویت بندی نقاط پرتصادف برمبنای علمی در وزارت راه وشهرسازی تهیه شده که در سال گذشته بنابر آئین نامه مدیریت ایمنی وحمل ونقل کارگروه مهندسی راه کمیسیون ایمنی راههای کشور مجددا در دستور کار قرار گرفت و دستورالعمل جدید توسط وزیر راه وشهرسازی ابلاغ شده که بنابر این دستورالعمل کلیه نقاط پرتصادف باید در سامانه سوانح ثبت ونسبت به رفع آنها اقدام گردد .

سرهنگ رضایی رییس پلیس راه استان نیز گفت : می طلبد کارگروهی متشکل از نمایندگان اعضاء انتخابی در دستورالعمل جدید تشکیل و جلساتی در خصوص نقاط پرتصادف گرفته شود و به صورت دقیق این مباحث چکش کاری و با دقت لازم و باهدف کسب اعتبارات به منظور رفع نقاط اقدام گردد.

لازم به ذکر است در طی این جلسه وبراساس دستور کار ارائه شده درخصوص 270 مورد قنات که با محورهای استان تلاقی دارند و درمورد رفع این نقاط و همچنین محورپرتردد داران - الیگودرز که به عنوان یک نقطه پرتصادف در استان شناخته شده واعتباراتی جهت رفع آن تخصیص نیافته ، بحث وتبادل نظر و تصمیماتی جهت رفع این موارد گرفته شد .میسیون ایمنی راههای استان اصفهان به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی ، ذاکری نماینده دفتر ایمنی حمل ونقل ومسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای کشور در وزارت راه وشهرسازی و اعضاء کمیسیون ایمنی راههای استان در دفتر معاونت عمرانی استانداری اصفهان برگزار شد .

نظر شما