شناسهٔ خبر: 135306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر خبر داد؛

تسطیح، پاکسازی و آزادسازی ۵۸۵کیلومتراز حریم راه‌های شهرستان کوثر

تسطیح حریم رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت: ۵۸۵ کیلومتر از حریم راههای این شهرستان در دوماهه گذشته تسطیح ،پاکسازی و آزاد سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،جعفر بابائیان در بازدید از محور سرچم گفت:در مدت یاد شده ۶۰۰ کیلومتر از کانالهای طرفین در محورهای مواصلاتی این شهرستان پاکسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راههامحورهای مواصلاتی شهرستان کوثر با استفاده از ۶۰ تن آسفالت سرد وگرم لکه گیری شده افزود:در این مدت راهداران در راههای اصلی ،فرعی و روستایی شهرستان کوثر ۹۰متر مربع از  سرعت گیرها رارنگ آمیزی کرده و ۲ عدد سرعتکاه مجازی ایجادکرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در دوماهه گذشته از تیغ زنی ، تسطیح و رگلاژ ۱۳۰کیلومتراز راه های شنی و خاکی این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: اجرای عملیات خاکبرداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم با حجم ۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری وخاکریزی و تعریض دو دستگاه پل دالی انجام شده است.

بابائیان حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت:تاکنون با حضور بیش از ۳ هزار نفر-روز گشت راهداری در محورها جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه برای  ۲۶ نفر از متخلفان اخطار کتبی ابلاغ و ۷ عدد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نیز از سطح جاده های این شهرستان جمع آوری شده است.

وی نگهداری مستمرسیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل ها را در ۷ نقطه توسط راهداران پرتلاش این شهرستان یادآور شدو اظهار کرد:در دوماهه گذشته راهداران با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۴۵ نفر ساعت با ایجاد محدودیت ترافیکی در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه سنگهای سست را لق گیری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در این مدت انجام ۴۵۰ متر مکعب  عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۴دهانه به حجم ۱۸متر مکعب، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات ۴۷ مورد، تعمیر ، بازسازی و نصب ۵۵۰عدد تابلو و علائم، شستشوی ۴ هزار عددعلائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب ۳۰ شاخه گاردریل و تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۲ عدد ازچراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در دو ماهه گذشته برشمرد.

بابائیان با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری۵۲۰  کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی خود را بر عهده داردافزود: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی ، ۱۱۵کیلومتر راه شوسه و خاکی است.