شناسهٔ خبر: 135309 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در جلسه طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح شد:

تبیین نقش محوری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی

سیدی در جلسه‌ای که با حضور اعضای مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت و معاونین شرکت و حسابرسان سازمان حسابرسی تشکیل شد، تبیین نقش محوری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی مورد اشاره قرار گرفت و اقدامات پیشین این شرکت مرور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در که جلسه ای با حضور اعضای مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت و معاونین شرکت و حسابرسان سازمان حسابرسی تشکیل شد،  تبیین نقش محوری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی مورد اشاره قرار گرفت و اقدامات پیشین این شرکت مرور شد.

در این جلسه نورایی مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی و نماینده تام الاختیار وزیر در مجمع عمومی با تبیین نقش محوری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی اشاره کرد و پیشرفت چشمگیر آن پس از دوران انقلاب اسلامی، به مسئولیت سنگین این شرکت در مدیریت بیش از ۵۵ فرودگاه در کل کشور که حدود ۱۸ فرودگاه آن بصورت بین‌المللی است، و ارائه خدمات نشست و برخاست به مجموعه ۹۰ فرودگاه کشور را برشمرد.

نورایی در ادامه با اشاره به بین‌المللی شدن فرودگاه جهرم در زمان مرحوم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی، به تبیین مزیت‌های فرودگاه رامسر و تاکیدات مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص بین‌المللی شدن آن فرودگاه در بازه زمانی کوتاه پرداخت و به تکمیل صددرصدی برخی پروژه‌های اساسی مثل فرودگاه اهواز در سال گذشته اشاره کرد.

شایان ذکر است در ادامه گزارش عملکرد و حسابرسی شرکت ناظر بر طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: چشم انداز شرکت تا سال ۱۴۱۴ شرکتی برتر نوآور و چابک در ارائه خدمات ایمن ناوبری هوایی و فرودگاهی در منطقه با مأموریت ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی می‌باشد. همچنین پروژه‌های آماده بهره‌برداری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال جدید عبارت است از:

  • سطوح پروازی، ترمینال و ساختمان جنبی، محوطه سازی و احداث دیوار پیرامونی، تأسیسات زیربنایی و سایر ابنیه فرودگاه گناباد
  • باند جدید (اضطراری) و توسعه و بهسازی اپرون فرودگاه کرمانشاه
  • توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند
  • ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام
  • احداث ترمینال جدید سمنان
  • روشنایی باند فرودگاه طبس

نماینده تام الاختیار وزیر در مجمع عمومی شرکت افزود: شرکت مجموعا ۲۱ طرح تملک دارایی سرمایه‌ای داشته که از این تعداد، ۳ طرح تعمیر و تجهیز فرودگاه یاسوج، تعمیر و تجهیز فرودگاه‌های فارس و احداث و توسعه فرودگاه‌های استان گیلان در سال ۱۴۰۰ شروع شده است. درسرفصل دارایی‌های درجریان تکمیل، پر هزینه ترین طرح‌های نیازمند تأمین منابع مالی جهت تکمیل، عبارت است از: طرح احداث فرودگاه سقز و توسعه فرودگاه رامسر هرکدام با برآورد ۱۶۱ میلیارد تومان.

 مهم‌ترین اهداف شرکت نیز به شرح زیر عنوان شد:

  • احداث ترمینال ۱۰۰ هزارمترمربعی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد
  • تکمیل و بهره برداری از ایربریج های فرودگاه های کشور
  • طراحی و اجرای ایربریج در برخی از فرودگاه های کشور
  • توسعه و تجهیز سامانه‌های سطوح پروازی فرودگاه‌های کشور.