شناسهٔ خبر: 135314 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۳۷۰ هزار مورد ثبت آزمایش فنی و تخصصی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک فارس

اجرای ۱۵ پروژه حوزه راهداری وحمل ونقل جاده ای در شهرستان بندرلنگه مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان فارس گفت: این آزمایشگاه طی سال گذشته با هدف ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی استان، موفق شده است ۳۷۰ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی را در پروژه‎های ملی و استانی به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، محمدامین کریم‌زاده مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان فارس گفت: این آزمایشگاه با در اختیار داشتن ۱۰ شعبه آزمایشگاهی در شهرستان‌های شیراز، کازرون، فسا، جهرم، لار، لامرد، فیروزآباد، مرودشت، آباده و نیریز و همچنین استقرار ۶۸ واحد محلی در پروژه‌های عمرانی استان موفق به نقش آفرینی ویژه و تاثیرگذاری در ارتقاء کیفی پروژه‎های عمرانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان شامل اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری‌ها  و ... در سطح استان داشته باشد.

کریم‌زاده با اشاره به انجام آزمایش‌های متنوع فنی و تخصصی توسط آزمایشگاه در سطح استان گفت: در سال گذشته ۲۵۱ مورد طرح بتن و آسفالت، ۴ هزار ۸۷۶ متر حفاری، ۱۰ هزار و ۱۷۰ مورد آزمون قیر عملکردی،  ۱۲۸ اکیپ -روز بخش غیرمخرب، ۱۵۳ اکیپ-روز آزمایش جوش و ۵ هزار و ۶۴۲ مورد در بخش شیمی انجام شده است.

وی با اشاره به ورود آزمایشگاه استان فارس به بازارهای جدید گفت: طی گذشته با تعاملات و ارتباطات با سازمان‎ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان افزایش یافت و این آزمایشگاه موفق شده نقش آفرینی تاثیرگذاری در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، اداره کل فرودگاه‌های استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت طراحی و ساختمان نفت، شهرداری‌های سطح استان، دهیاری‎ها، شرکت آب منطقه‎ای، شرکت شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، معادن و سایر فعالان عمرانی حتی بخش‌خصوصی در استان داشته باشد.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه این آزمایشگاه در راستای آموزش و ارتقای دانش فنی  کارشناسان و مدیران دستگاههای اجرایی استان، دوره‌های آموزشی متنوعی را برگزار کرده است افزود: در سال گذشته ۳ هزار و ۳۸۶ نفر- ساعت دوره آموزشی برای مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی با موضوعات مختلف فنی  برگزار شده است.