شناسهٔ خبر: 135324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد؛

بیشترین افزایش تردد بین استانی اردیبهشت به نام بوشهر ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در شاخص تردد بین استانی طی اردیبهشت ماه امسال، بوشهر در رتبه اول کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در شاخص تردد بین استانی طی اردیبهشت ماه امسال، بوشهر در رتبه اول کشور قرار گرفت.

وی اظهار کرد: طی اردیبهشت ماه سالجاری ۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۷۹۶ تردد وسایل نقلیه بین استانی در بوشهر ثبت شده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش داشته و رتبه اول به نام استان بوشهر ثبت شد.

اخترشناس افزود: در این شاخص استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام به ترتیب با رشد ۳۴ و ۳۲ درصدی، در رتبه های بعدی تردد بین استانی قرار گرفتند.

وی یاداور شد: مجموع ترددهای جاده‌ای در استان در اردیبهشت ماه سال‌جاری بیش از ۱۳ میلیون و ۵۶۶ هزار خودرو بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به رصد برخط ترددها عنوان کرد: در استان بوشهر ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت داریم.