شناسهٔ خبر: 135330 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز مدیریت راه های جنوب استان خبر داد؛

تردد نزدیک به ۳ میلیون وسیله نقلیه در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

تردد رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت افزون بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای جنوب استان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علیرضا یارمحمدی رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.

یار محمدی عنوان کرد: پر تردد ترین محور های حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر(سه راهی نیکشهر) و چابهار (منطقه آزاد چابهار) می باشد.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این مدت بیش از ۳۸۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های بین استانی تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد : سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های جنوب استان معادل ۲۰ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

یارمحمدی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تعداد وسایل نقلیه سبک و سنگین در محور های جنوب استان افزود: سامانه های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربینهای نظارت تصویری، سامانه های تردد شمارو سامانه های ثبت تخلف در کلیه جاده های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در اردیبهشت به ترتیب به مقصد کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است.

وی درخاتمه ضمن اعلام مجدد شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها و افزایش ۱۹ درصدی تماس ها در این بازه زمانی، تاکید کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.