شناسهٔ خبر: 135350 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

اخذ سند برای بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در نهضت ملی مسکن

مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال گذشته تنها ۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها منجر به اخذ سند شده بود اما در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین اخذ سند شده است و نقش اطلاع‌رسانی‌های درست رسانه در این اقدام مشهود است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که به میزبانی این سازمان برگزار شد، روابط عمومی را پل ارتباطی میان مسئولان و مردم دانست و گفت: یکی از کارکردهای روابط عمومی‌ها کاهش فاصله میان مردم و مدیران است که به بهبود کیفیت روابط بین مردم و مدیران نقش اساسی دارند.

وی افزود: در بخش دیگر، روابط عمومی‌ها چشم و گوش دستگاه‌ها به شمار می‌آیند.

مالکی نوآوری و خلاقیت را یکی دیگر از اصول روابط عمومی‌ها دانست و گفت: با ابزارها و روش‌های قدیمی در عصر امروز نمی‌توانیم اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی را آنطور که شایسته است اطلاع رسانی کنیم.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: اصل مهم دیگر در این حوزه پیش‌بینی است، روابط عمومی‌ها باید تبعات انعکاس یا عدم انعکاس خبرها را پیش‌بینی کنند و به همین منظور روابط عمومی یک هنر است.

مالکی در ادامه به برخی دستاوردهای حاصل شده در حوزه تامین زمین نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: طبق مطالعات انجام شده کمبود و عقب ماندگی زیادی در حوزه مسکن وجود دارد که بخشی از آن ناشی از عدم برنامه‌ریزی و کم کاری‌های دولت‌های گذشته است و کشور را با چالش کمبود مسکن مواجه کرده است‌.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود مسکن برای ۶ میلیون خانوار مواجه هستیم که باید در نهضت ملی مسکن این کمبود را جبران کنیم.

وی ادامه داد: امروز تبلور همکاری مجلس انقلابی و دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن قابل مشاهده است.

به گفته مالکی، تامین زمین اقدام ملی مسکن که در اواخر دولت قبلی آغاز شد حتی کفاف ۱۰۰ هزار واحد را هم نمی‌داد. از سوی دیگر، تعداد تمام واحدهای ساخته شده مسکن مهر بر روی اراضی سازمان ملی ۵۹۰ هزار واحد بود.