شناسهٔ خبر: 135361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مطرح کرد؛

تاکید بر مشارکت بخش خصوصی برای تأمین ناوگان مورد نیاز اربعین حسینی(ع)

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بر لزوم مشارکت بخش خصوصی برای تأمین ناوگان مورد نیاز اربعین حسینی(ع) امسال تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان  در نخستین جلسه کمیته سوخت اربعین حسینی(ع) سال ۱۴۰۲ که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی متولی تأمین ناوگان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در یک بازه زمانی ۱۷ روزه اربعین حسینی(ع)، تعداد ۲ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۸۰ زائر از دو مرز شلمچه و چذابه تردد داشتند.

وی افزود: از این میزان ۲۶۹ هزار و ۹۰۹ نفر از حمل و نقل عمومی استفاده کردندکه این میزان در مقایسه با اربعین حسینی(ع) سال ۱۳۹۸، رشد ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: توجه به برآوردهای انجام شده از تعداد زائران اربعین حسینی(ع) امسال، تامین حمل و نقل عمومی امری جدی و ضروری است و باید از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی برای تسهیل تردد زائران بهره مند شد.

جولانژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده جابجایی زائران از طریق جاده صورت می پذیرد، بخشی از ناوگان عمومی مورد نیاز از طریق سایر ارگان ها و نهادها تأمین می شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) سهم وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی برای تأمین ناوگان حمل و  نقل زائران در تمامی پایانه های مرزی را مشخص کرده و در این راستا تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه درحال برنامه ریزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: تامین سوخت ناوگان حمل و نقل جاده ای بسیار حائز اهمیت است و همچون سال های گذشته این مهم با مشارکت شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی انجام پذیرد.