به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی رییس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی در جمع روابط عمومیهای ستاد، شرکت ها و سازمانهای تابعه و همچنین استان ها بر اهمیت نقش روابط عمومیها بر ارایه عملکرد صحیح مجموعه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.
رییس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی با تفکیک فعالیت های مرکز ارتباطات بر اقدامات مدیریتی، مطبوعات، امور خبری و تحلیل اطلاعات، تبلیغات و انتشارات، ارتباط مردمی، سمعی، بصری و مستند سازی در خصوص هریک توضیحاتی را ارایه کرد.
قربانی ضمن تاکید بر اصلاح ساختارها و عملکردها، ارایه راهکارهای نوین برای ارتقای فعالیتهای ارتباطات و اطلاعرسانی را از ضرورتها برشمرد و گفت: تاکید بر موضوعات موردتاکید دولت سیزدهم اعم از شفافیت، عدالتمحوری، کارآمدی و پاسخگویی سریع به مردم، بکارگیری جوانان مستعد با روحیه جهادی بر مبنای گام دولت انقلاب، تشکیل مستمر شورای هماهنگی روابطعمومیهاو اقدامات اطلاعرسانی و جریانسازی رسانهای برای جهاد تبیین از جمله اقدامات مدیریتی این دوره از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی است.
به گفته وی، تولید وانتشار بیش از ۲۲هزار و ۵۲۴ محتوا شامل متن، گزارش تصویری، فیلم، اینفوگرافی، صوت و انتشار آنها در پایگاه خبری و پورتال و اینترانت وزارتخانه و کانال شبکههای اجتماعی وزارتخانه، تحلیل محتوای هفتگی رسانهها ، تحلیل محتوا،تدوین و تنظیم نهایی و انتشار فیلم ۱۲۰ ثانیهای در تمام روزهای کاری، تهیه و تنظیم و انتشار اخبار به زبان انگلیسی، هماهنگی و پوشش خبری ۲۱ نشست و پخش زنده برنامه های خبری، پیگیری ۳۲۷ محتوای انتقادی منتشر شده در رسانه ها برای پاسخگویی سریع، تهیه روزنگار جامع وزارت راه و شهرسازی برای تمام روزهای سال ۱۴۰۱، بارگذاری بیش از یکهزار و ۷۰۰ خبر در پایگاه اطلاعرسانی دولت، اقداماتی است که در حوزه رسانه ها و امور خبری در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.
رییس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی در خصوص تبلیغات و انتشارات نیز توضیح داد: انتشار منظم هفته نامه پیشران پیشرفت، طراحی و انتشار ماهنامه راه ابریشم، طراحی و چاپ بنر، استند و انتشار در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی، تهیه پیوست فرهنگی و تبلیغات محیطی مناسبت های ملی و مذهبی، انتشار بروشور با موضوع عفاف و حجاب به تعداد یکهزار و ۶۰۰ نسخه و ارسال به دبیرخانه شورای فرهنگی، اجرای دوره آموزشی مدیریت و تحلیل رسانهها و شبکه های اجتماعی، برنامه ریزی برای اجرای ۱۰ عنوان دوره آموزشی تخصصی در حوزه روابط عمومی با محوریت امور فرهنگی و برگزاری نمایشگاه حمل ونقل از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۱ بوده است.
قربانی از دیگر اقدامات مرکز را ارتباط مردمی و برنامه ریزی ملاقات های مردمی با وزیر، معاونان و مدیران کل و برگزاری میز خدمت در نمازهای جمعه استان ها عنوان کرد.
به گفته وی، بررسی و پاسخگویی به درخواست های مردمی از طریق پست الکترونیک به تعداد ۵ هزار و ۹۷۷ مورد، پاسخگویی و راهنمایی حضوری و تلفنی به ارباب رجوع به تعداد ۳ هزار و ۵۶۵ مورد، ۶۰۰ مورد بررسی درخواست های و سوالات مردمی، بررسی سوالات و شبهات مندرج در رسانه ها و ارسال پاسخ برای انتشار، دریافت، بررسی و ارسال پیام مردمی و ارسال به واحدهای زیرمجموعه برای رسیدگی برخی از این اقدامات است.
وی در پایان فعالیت های مرکز را درحوزه سمعی، بصری و مستندسازی شامل تهیه فیلم های مستند سفرهای وزیر به تعداد ۶۰ فیلم، تهیه مستندهای نهضت ملی مسکن، نهضت ملی حمل و نقل و پخش از صدا و سیما به تعداد ۳۰ مورد، تدوین و تولید روزانه اخبار ۱۲۰ ثانیه به تعداد ۲۰۰ مورد، تهیه بیش از ۱۵ مستند سفر وزیر به مناطق محروم، فیلمبرداری، عکسبرداری مستندسازی تمام جلسات در ستاد وزارت راه و شهرسازی به تعداد بیش از ۱۵۰ برنامه ، تولید تیززهای ۴۵ ثانیه ای به تعداد ۱۵ مورد و پخشی از صدا و سیما در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.