شناسهٔ خبر: 135456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در سفر به جنوب کرمان اعلام کرد؛

الزامی شدن دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در محورهای برون شهری

مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان در سفر به جنوب استان کرمان از الزامی شدن دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در محورهای برون شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان)مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان در سفر به جنوب استان کرمان و در حاشیه نشست تخصصی با مدیران صنوف حمل و نقل و انجمن های صنفی کالا گفت : دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در جاده های کشور الزامی است.

 وی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، وظیفه سامان دهی وانت بارها برای حمل بار در جاده ها به این سازمان واگذار شده که ۲۳۰هزار وانت بار از طریق صدور کارت هوشمند ساماندهی می شوند.

حمداللهی افزود: این بدان معناست که وانت بارها برای حمل بار در محورهای برون شهری باید از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای یا ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و یا شهرستان‌ها بارنامه دریافت کنند.

وی در خصوص ضرورت این اقدام خاطرنشان کرد: یکی از تکالیفی که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده، صدور بارنامه‌های الکترونیکی است تا از میزان قاچاق کالا کاسته شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان گفت: برای جلوگیری از قاچاق کالا توسط وانت بارها که بدون سند اقدام به حمل و نقل می کردند، در دستورالعمل جدید جابه جایی بار در جاده توسط وانت بارها با دریافت بارنامه انجام می شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان از جمله مزایای دیگر ساماندهی وانت بارها در جاده‌ها را ارتقای ایمنی خودروهای باری سبک اعلام کرد و افزود: با نظارت سازمان بر نحوه تردد وانت بارها در جاده ها، این خودروها ملزمند مانند خودروهای باری سنگین هر سه ماه یک بار معاینه فنی دریافت کنند و این امر، ارتقای ایمنی تردد آنها را در جاده‌ها در پی دارد.

حمداللهی یادآوری شد: به طور متوسط سالانه بیش از ۵۱۰ میلیون تن کالا از طریق ۳۳ هزار و ۸۰۰ سفر و بارنامه جابه جا می شوند که از این میان، ۲۵۰ میلیون تن کالا یعنی حدود پنج درصد توسط وانت بارها حمل می شود.