شناسهٔ خبر: 135490 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

وضعیت جوی نارنجی برخی استان‌ها در نخستین روز هفته

باران بارش باران ابر باران تابستانی بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی فردا شنبه اوضاع جوی چهار استان در سطح هشدار نارنجی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مخاطراتی نظیر رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و ریزش تگرگ از فردا در جنوب شرق استان فارس، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، شمال و غرب هرمزگان و شمال خراسان رضوی رخ می‌دهد.

این شرایط جوی اثرات مخاطره آمیزی همچون «آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ» در پی دارد.

توصیه می شود نسبت به «اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی» اقدام شود.