شناسهٔ خبر: 135522 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه‌گذاران بخش ایرانی در دریای‌خزر / ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی

صفایی بنادر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بخشی از برنامه‌های اجرایی آن سازمان را در خصوص تجهیز و نوسازی ناوگان دریایی شامل خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه گذاران بخش ایرانی در دریای خزر و ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی عنوان کرد.

علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه ناوگان بنادر کشور توضیحاتی ارایه کرد.

خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه گذاران بخش ایرانی در دریای خزر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان دریایی در بخش نوسازی و افزایش ناوگان است، گفت: با توجه به اینکه حجم تبادلات کشورمان با کشورهای همسایه در شمال کشور در حال افزایش است، اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان و افزایش ظرفیت در دریای خزر است. در حال حاضر، بیش از ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایرانی وارد دریای خزر شده است. و تعداد بیشتری کشتی خریداری شده که از رودخانه ولگا شروع شده و به مرور وارد می‌شود.

فرآیند ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش ساخت کشتی شرکت صدرا ساخت ۴ فروند کشتی را در برنامه دارد که قرارداد آن منعقد شده و فرآیند ساخت آن نیز آغاز شده است.

صفایی در خصوص ناوگان جنوب و نوسازی آن نیز توضیح داد: در بخش ناوگان جنوب و نوسازی آن در حال فاینانس هستیم که با تامین منابع مالی، نوسازی ناوگان جنوب انجام شود. در این‌باره مذاکرات خوبی با کشورهای همسایه داشتیم که این روند برای رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

افتتاح ۱۸ هزار میلیاردتومان پروژه در حوزه زیرساخت‌های بنادر طی دولت سیزدهم

وی گفت: در خصوص موضوع زیرساخت‌های بنادر نیز اقدامات خوبی انجام شده است. ۱۸ هزار میلیاردتومان پروژه در دولت سیزدهم افتتاح شده است و در حال حاضر ۴۴ هزار میلیاردتومان پروژه نیز در دست تعریف داریم.

افتتاح فاز ۳ توسعه بندر شهید رجایی با ظرفیت ۱۸ هزار و ۶۰۰ TEU طی دولت سیزدهم

صفایی افزود: یکی از پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شد فاز ۳ طرح توسعه بندر شهیدرجایی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ TEU یا کانتینر است که این ظرفیت این امکان را فراهم کرده است تا کشتی‌ها با ظرفیت بالا توان پهلوگیری پیدا کنند.