به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، عیسی خادمی اظهار داشت: از این تعداد مسافر ۱۷۲ هزار و ۴۱۹ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس ، ۱۵۴هزار و۷۷ نفر با مینی بوس و ۳۱۰ هزار و ۹۸۴ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند .
وی تصریح نمود: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، لذا توصیه میگردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده نمایند .
خادمی افزود : سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود .
وی همچنین در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حملونقل زمینی ، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین مقررات حمل و نقل هستند .
وی اظهار داشت: در مازندران۲۰۹ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتهای و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیونهای مربوط به رسیدگی به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت