شناسهٔ خبر: 135551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأمین زمین برای ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر

جلسه شورای تامین مسکن بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی ‌بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت بیش از ۴۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن در استان گفت: تاکنون زمین برای ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر؛ سید محمود دستغیبی درجلسه شورای تامین مسکن استان طرح نهضت ملی مسکن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در برنامه ۴ ساله این طرح ساخت ۴۲ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ هزار و ۲۵۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۴۹ هزار و ۶۷۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای تأمین مسکن استان بوشهر تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال برای تخصیص پروژه را ۱۵ هزار و ۹۲۰ نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون به ۴ هزار و ۶۹۹ نفر پروژه مسکن تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از تأمین زمین برای ساخت ۳۲ هزار و ۸۰ واحد مسکونی خبر داد و بیان کرد: از تعداد متقاضیان ساخت مسکن تاکنون ۴ هزار و ۶۱۲ نفر نسبت به پرداخت مبلغ اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده‌اند.

دستغیبی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت ۲ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است، تصریح کرد: در اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت تاکنون ۲ هزار و ۶۴۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که درخواست ۶۴۵ نفر مورد تأیید نهایی قرار گرفته و ۹۴۴ نفر هم در انتظار بررسی هستند.

وی با اشاره به تأمین ۶۴۴ واحد مسکونی برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت به پرداخت تسهیلات طرح خود مالک اشاره کرد و ادامه داد: در طرح خود مالک ۴ هزار و ۵ نفر ثبت‌نام و بانک‌ها با ۹۶۷ نفر قرارداد منعقد کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از ثبت‌نام یک‌هزار و ۸۵۲ نفر در سامانه دریافت زمین ویژه دارندگان ۳ فرزند و بیشتر در شهرهای استان خبر داد و گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت زمین برای ساخت مسکن به پدر و مادر دارای ۳ فرزند و بیشتر واگذار می‌شود.

دستغیبی در ادامه با بیان اینکه از محل پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در قالب ۳۰۷ پروژه در دست ساخت است اضافه کرد: در این راستا ۲ هزار و ۴۲۶ واحد دارای پروانه ساختمانی هستند و طرح‌های دارای قرارداد مشارکت مدنی ۴ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی است.

وی تعداد واحدهای مسکونی دارای قرارداد سازنده را ۷ هزار و ۱۷۹ واحد اعلام کرد و گفت: برای تسریع در روند ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی دولتی به این طرح‌ها الحاق شده است