شناسهٔ خبر: 13558 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نورزاد مطرح کرد:

رعایت حقوق شهروندی در اجرای پروژه‌های زیربنایی حمل و نقل/ ارائه مصادیق در نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته

علي نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در آستانه برگزاری پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته گفت: استراتژی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این دوره، ارایه عملکردها در این حوزه با تاکید بر پیاده‌سازی شاخص‌های حقوق شهروندی در احداث و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد گفت: در این نمایشگاه با توجه به رویکردهای دولت یازدهم و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر رعایت حقوق شهروندی، هدف اصلی ارایه عملکردها، فرصت‌ها و قابلیت‌های شرکت ساخت وتوسعه در احداث زیربناهای حمل و نقل کشور با حفظ شاخص‌ها و موازین حقوق شهروندی است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ضمن اشاره به این شاخص‌ها افزود: فراهم کردن بسترهای لازم به منظور پیاده کردن حقوق شهروندی در احداث راه‌ها از استراتژی های اصلی شرکت است که این موضوع در توسعه حمل و نقل ترکیبی، ارتقای سطح دسترسی به شبکه حمل و نقل، توجه ویژه به معماری و منظر راه و شفاف سازی گردش اطلاعات از جمله شاخص هایی است که در فرایند احداث انواع راه‌ها به آنها توجه ویژه شده است.

نورزاد در‌ب تا درب بودن شبکه ریلی را از دیگر مصادیق این رویکرد دانست و گفت: توجه ویژه به سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی نیز باعث شده تا ایستگاه‌ها در داخل شهرها احداث شود و از این طریق کمک شایان توجهی به تحقق حمل و نقل ترکیبی و همچنین رعایت حقوق شهروندی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر رعایت مسایل زیست محیطی در پروژه ها یادآور شد: در طراحی و احداث راه‌ها سعی شده است تا کمترین آسیب به اکوسیستم منطقه وارد شود و برای این منظور استفاده از مصالح بادوام و سازگار با محیط زیست، استفاده از تکنولوژی‌های نوین راهسازی جهت آسیب رسانی کمتر به محیط زیست از مصادیق رعایت شده از پروژه‌های شرکت ساخت وتوسعه است.

نورزاد همچنین رعایت حقوق ساکنان مناطقی که راه‌ها از آن عبور می‌کند را حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به این موضوع که بسیاری از راه‌ها از مناطق مسکونی عبور می‌کنند، رعایت آسایش و امنیت ساکنان حاشیه راه‌ها و همچنین ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمسقیم برای آنها از جمله اقدامات ما در راستای رعایت موازین یاد شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشورخاطر نشان کرد:‌ نمایشگاه امسال اولین تجربه در ارایه فرصت‌ها و عملکردها در خصوص رعایت حقوق شهروندی است و امیدوارم اولین تجربه، گام مثبتی به سوی اتخاذ استراتژی شهروند محور در تمام حوزه‌های اقتصادی و عمرانی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این عرصه محل مناسبی برای شفاف‌سازی تلاش همکاران در شرکت ساخت به منظور رعایت و اجرای تمام اصول حقوق شهروندی در احداث راه، راه‌آهن و آزادراه‌ها است که اساسی‌ترین این حقوق در بخش حمل و نقل، افزایش ایمنی و کاهش مسیر و تسهیل سفر است که از گذشته تا به امروز در تمام پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما