شناسهٔ خبر: 135607 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده، وزش باد در برخی استان‌ها/وزش باد در پایتخت

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده، رگبار و رعدو برق در برخی استان‌ها و وزش باد برای ساعات بعدازظهر در پایتخت خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در برخی ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده،گاهی با رعدو برق و وزش باد برای مناطقی از کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، سمنان، یزد،اصفهان، مرکزی، قم، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، و البرز مرکزی رخ می‌دهد. 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا  در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی و غربی، استان های قم، مرکزی، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید دارند. چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، استان های ساحلی  دریای خزر، استانهای واقع در دامنه جنوبی البرز، مرکز و کرمان و سیستان و بلوچستان بارش،رگبار و رعدو برق دارند. 

نقشینه توضیح داد: امروز در تهران، قم، البرز، سمنان، مرکزی، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان گردوخاک دارند. فردا همین شرایط در بخش های از مرکز، شرق و شمال شرق و چهارشنبه و پنجشنبه برای شرق و شمال شرق وجود دارد. 

به گفه وی، تهران امروز آسمانی ابری دارد و بعدازظهر تهران، ابری می شود و برای شمال استان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد و در جنوب استان تهران نیز گردوخاک و وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه دمای تهران امروز ۳۸ و کمینه دما به ۲۴ درجه می رسد. 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: اهواز با دمای ۴۸ درجه گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با دمای ۹ درجه خنک ترین منطقه کشور ثبت شد.