شناسهٔ خبر: 135650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

استفاده از ناوگان باری مناسب در بارگیری محصولات کشاورزی ضروری است

گلستان رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از رانندگان و مالکان وسایل نقلیه باری خواست که به منظور جلوگیری از ریزش و هدررفت محصولات کشاورزی به عنوان سرمایه ملی، از ناوگان مناسب و درزگیری و چادرکشی در هنگام بارگیری محصولات کشاورزی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، محسن یازرلو گفت: با توجه به شروع برداشت محصولات کشاورزی استراتژیک از جمله گندم، جو و کلزا در استان، لازم است نکات ایمنی و ظرفیت مجاز ناوگان در حمل و نقل این محصولات از مزارع تا مراکز تخلیه توجه و رعایت شود.

به گفته وی، مدیران فنی شرکت های حمل و نقل نیز در هنگام تایید فنی ناوگان و صدور چک لیست مرتبط بیش از پیش نسبت به کنترل ناوگان بویژه در فصل برداشت محصولات کشاورزی اقدام خواهند کرد.

یازرلو از کشاورزان نیز خواست که جهت تامین ناوگان مورد نیاز با هدف پیشگیری از ریزش و هدررفت دسترنج خود و جلوگیری از سرقت و هرگونه حوادث احتمالی، به شرکت های مجاز حمل و نقل مراجعه کرده تا از حمل و نقلی مطمئن بهره مند شوند.

وی، میانگین صدور بارنامه حمل محصولات کشاورزی گلستان را در فصل برداشت بیش از دو هزار بارنامه در روز ذکر کرد و گفت که این اقدام به اهتمام ۸۳ شرکت حمل و نقل کالا، ۱۳ هزار و ۲۷۸ راننده و ۱۲ هزار و ۶۹۸ کامیون در استان انجام می شود.