شناسهٔ خبر: 135652 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

رفع فوری تعرض به بیش از ۱۳۰ هکتار زمین دولتی در اردیبهشت ماه

مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹ فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع خبر داد.

ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در طول اردیبهشت ماه سال جاری، ۶۴۳ فقره گزارش تعرض به اراضی دولتی دریافت شد.

وی افزود: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن موفق به رفع تعرض از ۵۴۴ مورد به مساحت بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۵۴ متر مربع از اراضی دولتی طی اردیبهشت ماه سال جاری شد.

مالکی تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در این ماه رفع فوری تعرض به بیش از ۵۲۹  فقره زمین دولتی به مساحت یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۵۷۶ متر مربع را به انجام رسانده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: همچنین طی این ماه ۴۴ فقره احکام قطعی به نفع دولت صادر شده که مساحت اجرای احکام ۲۶۱ هزار و ۷۴۵ متر مربع بود.

مالکی خاطر نشان کرد: ۸۳۸ مورد گزارش و تشکیل پرونده قضایی برای متعرضین انجام شده و ۹۱۱ فقره اوراق قضایی نیز در این خصوص ابلاغ شده است.

وی سیاست سازمان ملی زمین و مسکن را صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال دانست و افزود: در این راستا همواره اقدامات پیشگیرانه با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان انجام شده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه از اخذ سند برای بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین خبر داد.

مالکی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر پیش‌پروانه ۹ شهرک مسکونی به‌نام این سازمان صادر شده است.

وی با اشاره به سیاست وزارت راه و شهرسازی در گسترش و احیای شهرک‌های مسکونی گفت: برای ۴ شهرک در استان فارس، ۴ شهرک در استان البرز و یک شهرک در استان یزد پیش پروانه ساخت صادر شده است.