شناسهٔ خبر: 135680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۵۳ درصدی ترانزیت از پایانه های مرزی خراسان رضوی در دو ماه ابتدایی سال

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی از افزایش ۳۷ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه های مرزی استان طی دو ماه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت افزود: در دو ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۶ هزار دستگاه کامیون حامل ۱۰۷ هزار تن کالای ترانزیتی از این سه پایانه مرزی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۲۶درصد رشد داشته است.

وی همچنین بیان داشت: در همین مدت حدود ۱۸ هزار دستگاه کامیون حامل و ۳۶۰ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق پایانه های مرزی استان از کشور خارج شده است که با رشد ۵۳درصدی همراه بوده است.

وی گفت: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۱۱۱۷۸ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۵۰۲ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بترتیب ۹ و ۱۷۰درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل به ترتیب ۳۴ و ۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج را ۴۲۶ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان را ۵۷۸ دستگاه اعلام نمود.

شهامت افزود: در دو ماهه ابتدایی سالجاری بیشترین افزایش در ترددهای ترانزیتی مربوط به پایانه مرزی لطف آباد است.