شناسهٔ خبر: 135692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد؛

خط کشی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

خط کشی معاون راهداری استان اردبیل گفت:بیش از ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۲ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از محور اردبیل -سرچم گفت:درمدت یاد شده ۳۸ هزار متر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت راهداران ۲۴ عدد از رمپ های ورودی و خروجی را ایمن سازی کرده اند افزود:در ۲ ماهه گذشته بیش از ۵۰ عدد از راههای دسترسی غیرمجازدر محورهای اصلی،فرعی و روستایی انسداد شده است.

معاون راهداری استان اردبیل در مدت یاد شده رفع افتادگی ۲۴۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه رادر محورهای مواصلاتی استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:راهداران در دماغه ها ونقاط پربرخورد بیش از هزار و۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده اند.

هاشمی در ۲ ماهه گذشته  از تسطیح هزار کیلومتر از حریم راه در محورهای اصلی، فرعی وروستایی استان خبرداد و تصریح کرد:راهداران خستگی ناپذیر استان از ۱۸۵ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه و تونل بطور مستمر نگهداری کرده اند.

وی در ۲ ماهه گذشته جهت آگاهی دهی به رانندگان وملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه ونصب ۱۸۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای استان اشاره کرد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۲۰۴ عدد سرعتکاه پلاستیکی،آسفالتی ومجازی در راههای استان تهیه، نصب واصلاح شده است.

معاون راهداری استان اردبیل در این مدت تهیه ونصب ۲۵۰ عدد بازتاب ایمنی را در راههای استان یادآور شدو اظهار کرد:راهداران ۶۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه ها ونقاط پربرخورد نصب کرده اند.

هاشمی نصب ۴۰۰ متر مربع حفاظ در پرتگاهها و آبروها و رفوژ میانی،ارتقای ۱۵۰شاخه گاردریل،تعمیر ۳۰۰شاخه گاردریل های آسیب دیده، شستشوی ۲۴ هزار عددعلائم،مونتاژ و اصلاح۸۷۰ عدد تابلوی انتظامی،رنگ آمیزی ۳۳عدد پایه روشنایی و چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در دوماهه گذشته برشمرد.