شناسهٔ خبر: 135701 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

افزایش وزش باد در تنگه هرمز، دریای عمان و سواحل خلیج فارس

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور برای افزایش وزش باد جنوب غربی و افزایش ارتفاع امواج در تنگه هرمز، دریای عمان و سواحل خلیج فارس در استان بوشهر هشدار زرد دریایی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامانه افزایش وزش باد جنوب غربی و افزایش ارتفاع امواج از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۶ خرداد تا شب پنج‌شنبه تنگه هرمز، دریای عمان و مناطق ساحلی استان بوشهر در خلیج فارس را در بر می‌گیرد.

نوع مخاطره این سامانه افزایش وزش باد جنوب غربی با سرعت ۲۶ نات و ارتفاع امواج در ساحل و دور از ساحل یک و نیم متر پیش‌بینی شده است.

احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در تردد های دریایی و شناورهای سبک، صیادی و مسافربری در این شرایط جوی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به محدودیت در شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتیهای تجاری فعالیت های دریایی فراساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک توصیه کرده است.