شناسهٔ خبر: 135714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انعقاد ۶ قرارداد برای ارتقاء رویه آسفالتی ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های استان مرکزی

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از انعقاد شش قرارداد اجرای آسفالت سطحی برای ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های فرعی و روستایی استان به طول ۲۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برای نگهداری از راه‌های فرعی و روستایی در سطح استان مرکزی، شش قرارداد در قالب اجرای آسفالت سطحی با پیمانکار بخش خصوصی منعقد شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح در شهرستان خنداب شروع شده و در حال حاضر پیمانکار مربوطه در محور «جیریا - دوراهی دیزآباد» مشغول اجرای آسفالت می‌باشد.

به گفته جهانی اجرای آسفالت سطحی در راه‌های فرعی و روستایی استان مرکزی، یکی از طرح‌های اجرایی این اداره کل می‌باشد که امسال در قالب شش قرارداد شامل محورهای فرعی و روستایی در شهرستانهای اراک و کمیجان، شازند و خنداب، خمین، محلات و دلیجان، ساوه و زرندیه، آشتیان و فراهان و تفرش اجرا خواهد شد.

وی مجموع اعتبار این شش قرارداد را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح، رویه آسفالتی حدود ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان مرکزی ارتقاء خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مختلف دیگری در حوزه راهداری از جمله نگهداری راه‌ها، نگهداری و توسعه ایمنی راه‌ها و نگهداری و توسعه ابنیه فنی راه‌های استان در حال اجراست که مجموع پروژه های فعال و خاتمه یافته در حوزه راهداری استان از ابتدای امسال به بیش از یکصد پروژه بزرگ می‌رسد.