شناسهٔ خبر: 135716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دو ماهه سال جاری انجام شد؛

جابه‌جایی بیش از ۶۵۷ هزار تن کالا در لرستان

رئیس اداره کالا رییس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت : در دو ماه سال جاری ۶۵۷ هزار و ۲۲۳ تن کالا از استان به سراسر کشور جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان ، داریوش موسیوند با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ، ۶۵۷هزار و ۲۲۳ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای لرستان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۸۳هزار و۳۷۱ تن حدود ۵ درصد کاهش رانشان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۴۷ هزار و ۵۷ فقره بارنامه جابجا شده است، افزود: در حال حاضر ۹۹ شرکت حمل و نقل کالا با ۱۱هزار و ۷۴۶ دستگاه ناوگان و ۲۰هزار و ۲۴راننده در ۳ پایانه بار دولتی در استان فعالیت دارند.

رییس اداره کالا راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۷.۷۸ سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ۱۹.۸۶ سال ، یک سال جوانتر می باشد.

 موسیوند اضافه کرد: حمل بار بدون بارنامه و عدم نظارت و برخورد قاطع پلیس راه با رانندگان خاطی و باز دارنده نبودن جرائم، کم بودن میزان سهمیه سوخت ناوگان که غالبا رانندگان و مالکان ناوگان پس از اتمام زود هنگام سوخت، آن را متوقف می‌نمایند از دلایل کاهش ۵ درصدی میزان تناژ جابجائی کالا در استان می باشد.