شناسهٔ خبر: 135725 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید به دنبال رشد ابرهای همرفتی طی امروز و فردا/ احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد

تگرگ سازمان هواشناسی برای سامانه جوی تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامانه تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی طی امروز و فردا به ویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک و تگرگ در نقاط مستعد می‌شود.

این شرایط جوی امروز تهران، قزوین، البرز، شمال مرکزی، شمال شرق آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران و کرمان را در بر می‌گیرد و فردا چهارشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، تهران، قم، ارتفاعات و دامنه در استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان، سمنان و کرمان فعال خواهد بود.

آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از جمله مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری و پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی توصیه کرده است.

همچنین لازم است دامداران از چرای دام و عشایر از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره نیز ضروری است.

به منظور جلوگیری از آسیب تگرگ لازم است، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در نظر گرفته شود و خودروها در مناطق مسقف پارک کنند.