شناسهٔ خبر: 135799 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از فاز اول پل کوخرد و آغاز عملیات اجرایی محور بستک-لار در استان هرمزگان

بهره‌برداری از فاز اول پل کوخرد و آغاز عملیات اجرایی محور بستک-لار در استان هرمزگان با حضور معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی فاز اول پل کوخرد در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید، همچنین عملیات اجرایی محور بستک به لار آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن بازدید از محورهای روستایی استان هرمزگان بیان کرد: فاز اول پل پروژه ملی احداث ورودی و خروجی کوخرد با اعتباری بالغ بر ۷۳۲۹۵ میلیون ریال به بهره برداری رسید و آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی ابتدای محور بستک _لار به طول ۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی در تشریح جزئیات تفاهم‌نامه باند دوم محور بستک گفت: تفاهم‌نامه مشارکتی مابین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان و انجمن خیرین راهساز برای احداث باند دوم محور بستک -بندرلنگه منعقد شد که در آن مقرر شد، زیرسازی و ابنیه فنی از ابتدای بستک تا سه راهی کتل به طول ۱۰ کیلومترتوسط انجمن خیرین راهساز انجام شود، روسازی و آسفالت مسیر، بلافاصله بعد از اتمام عملیات زیرسازی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان انجام شود.

مقبلی با اشاره به اهمیت مسیر دژگان به لمزان گفت: احداث واریانت ۲۷ کیلومتری آن، جهت رفع نقاط حادثه خیز و رفع مشکلات مسیر در دستور کار قرار گرفته است. گفتنی است روند اجرایی پل بزرگ ارمک در محور بستک- پارسیان مورد بررسی قرار گرفت. این پل در محل رودخانه ارمک در حال احداث است، دارای پنج دهانه ۲۰ متری است و آماده تیرگذاری است که بالغ بر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این گزارش می‌افزاید معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی این سازمان ضمن بازدید از زیرسازی مسیر میانبر تلخ اطهر به اسلام آباد دستورات لازم جهت اجرای آسفالت مسیر را ابلاغ و در خصوص آسفالت مسیر دسترسی به آبگرم خست به طول دو کیلومتر و آسفالت مسیرهای انجام شده انجیره تلخ اطهر کوران و انجیره تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش خاک‌برداری راه صعب‌العبور «کوه بدو» در بخش مهران شهرستان بندرلنگه با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان و خیرین منطقه در حال انجام است که در این سفر درخصوص نحوه اجرای مسیر از داخل تنگه نیز تصمیم گیری شد. همچنین رودخانه مهران در مسیر انجیره به محور لمزان- مهران جهت انجام مطالعات احداث پل این رودخانه نیز بررسی شد. شایان ذکر است در بازدید از پروژه های غرب استان هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان را همراهی کرد.