شناسهٔ خبر: 135819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

عملیات اجرایی پروژه احداث محور محور جناح – مراغ – چارک سرعت می‌گیرد

عملیات اجرایی پروژه احداث محور سرعت می‌گیرد معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث محور جناح – مراغ – چارک سرعت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، افراسیاب کمالی در بازدیدی که به همراه رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، دوستی استاندار هرمزگان، جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس استانی انجام شد، مسوولین در جریان آخرین وضعیت احداث این محور و همچنین نیازها والزامات تکمیل آن قرار گرفتند.

وی افزود: راهها و جاده ها همواره از مهمترین مسیرهای مواصلاتی بین شهرها و روستاها بوده و امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت و نیاز انسان‌ها به مسافرت و تجارت باعث شده است امنیت و اهمیت راه‌ها از دغدغه‌های اصلی و مهم در جامعه باشد و از این رو توسعه جاده‌های مواصلاتی شاه کلید رونق اقتصادی هر منطقه‌ای محسوب می‌شود.

بر همین اساس در غرب استان هرمزگان پروژه های راهسازی متعددی در دست ساخت قرار دارد که یکی از این پروژه ها پروژه جناح – مراغ – چارک است.

وی در ادامه در توضیح اهمیت احداث پروژه راه خور گفت: آنچه باعث می شود راه خور اهمیت پیدا کند، جایگزینی این راه با جاده فعلی بستک به بندرلنگه و چارک به طول ۲۳۰ کیلومتر است و در واقع اتصال آسان تر و ایمن تر شهرستان بستک و حتی استان فارس به خلیج فارس است، در حال حاضر مسافرین زیادی از بستک و استان فارس به کیش سفر می کنند که با احداث و تکمیل مسیر با مشخصات راه اصلی مناسب فاصله شهرستان بستک تا چارک ۱۵۵ کیلومتر کاهش می یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسیر احداثی به طول ۳۰ کیلومتر بوده که ۱۷ کیلومتر از آن تکمیل ودر حال بهره برداری و قرارداد ۳ کیلومتر از قطعه موسوم به گاز به مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان در مرحله انعقاد قرارداد و برآورد بهسازی ۴.۵ کیلومتر از مسیر به مبلغ ۴۹.۵ میلیارد تومان برای برگزاری مناقصه آماده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که اجرا و اتمام پروژه‌های راهسازی را در اولویت قرار داده و با سرعت‌بخشی به آنان در برطرف شدن مشکلات پیش‌رو گام برداشته و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی و مهم است.