شناسهٔ خبر: 135821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

برخورد قانونی با شرکت های متخلف حمل و نقل کالا

با شركت هاي متخلف حمل و نقل كالا برخورد قانوني مي شود مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در نشستی که در خصوص بررسی مسائل و مشکلات شرکت های حمل و نقل کالای مستقر در پایانه های بار کرمان انجام شد، گفت: طبق کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ با شرکت های متخلف طبق چارچوب قوانین و مقررات برخورد قانونی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، در این جلسه که با حضور غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان، احسان عراقی زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان و اعضای انجمن های صنفی بخش حمل ونقل بار مرکز استان برگزار شد، عراقی زاده از مقررات سازمانی به عنوان شاه کلید همکاری دستگاهها یاد کرد و گفت: با تعامل و همکاری ادارات و سازمانها در چارچوب مقررات موجود به درخواست شرکتهای حمل ونقلی در خصوص غرف حمل و نقلی پایانه بار کرمان رسیدگی می شود.

عراقی زاده با بیان این که پایانه بار استان کرمان در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است افزود: این پایانه دارای ۵۷ شرکت پایانه بار، ۶۸ غرفه حمل و نقلی و ۲۳ غرفه تجاری خدماتی می باشد که روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ برگ بارنامه در آن صادر شده و حدود ۴۰۰ دستگاه ماشین سنگین در پایانه بار تردد می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کالای حمل شده شامل مواد معدنی بوده، افزود: این کالاها به ترتیب از شهرستان های سیرجان، کرمان و زرند بارگیری و به مقصد استان های ، هرمزگان، یزد، اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان حمل می شوند.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنستانتره سنگ آهن، سیمان و مواد نفتی بوده که به وسیله انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم ازکامیون، کامیونت و تریلر حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در استان کرمان حدود ۱۹ هزار نفر راننده حرفه ای در بخش حمل و نقل کالا و بیش از ۱۴ هزار دستگاه انواع تریلر، کامیون و کامیونت در به گردش آوردن چرخه حمل و نقل جاده ای استان فعالیت می کنند.