شناسهٔ خبر: 135829 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید و احتمال سقوط سنگ از فردا در برخی استان‌ها

باد طوفان توفان وزش باد سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی در برخی استان‌ها و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سامانه تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی به ویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب فردا پنج‌شنبه تا جمعه موجب رگبارورعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک و تگرگ در نقاط مستعد می‌شود.

تمرکز این سامانه فردا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، شمال کردستان، اصفهان، یزد، مناطق مرکزی و شمال کرمان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و روز جمعه در ارتفاعات شمال شرق تهران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان، ارتفاعات کرمان و نیمه شمالی خراسان رضوی خواهد بود.

اثر مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف توصیه کرده است.