شناسهٔ خبر: 135831 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح راه آهن بستان آباد-خاوران/حرکت اولین قطار مسافری خاورانِ تبریز به تهران از شنبه

ریل قطار راه آهن از مهم‌ترین اخبار حوزه ریلی هفته گذشته می‌توان به افتتاح راه آهن بستان آباد-خاوران و حرکت اولین قطار مسافری خاورانِ تبریز به تهران از شنبه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

راه‌آهن بستان آباد-خاوران افتتاح شد

راه آهن بستان آباد-خاوران به طول ۴۴ کیلومتر با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان، با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود

با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان و تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

راه آهن بستان آباد-خاوران یک پروژه صد در صد داخلی است

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل راه آهن بستان آباد- خاوران را نقطه عطفی از نظر طراحی و اجرا در بومی سازی و استفاده از تولیدات داخلی در احداث شبکه ریلی دانست و گفت: برای اولین بار تمامی ادوات زیرسازی و روسازی استفاده شده در این مسیر تولید داخل است که موجب کاهش ۶۰ درصد از هزینه ها شده است.

حرکت اولین قطار مسافری خاورانِ تبریز به تهران از شنبه

مدیرعامل راه آهن از حرکت اولین قطار مسافری خاورانِ تبریز به تهران از شنبه ۲۰ خرداد خبر داد.

تدوین برنامه‌ ۵ ساله تحول ترانزیتی با آسیای مرکزی، حوزه خلیج فارس و دریای عمان

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی برنامه‌های جامع راهبردی-اجرایی ۵ ساله تحول در مناسبات حمل و نقلی و ترانزیتی کشورمان با کشورهای آسیای مرکزی وحوزه خلیج فارس و دریای عمان تهیه می شود.

افتتاح راه آهن بستان آباد-خاوران همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: راه آهن بستان آباد-خاوران به طول ۴۴ کیلومتر با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان، آخر هفته همزمان با سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود.

بیش از ۱۵۲ هزار مورد آزمایش در پروژه راه آهن بستان آباد - تبریز انجام شد

با نقش آفرینی تاثیرگذار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی عملیات احداث پروژه راه آهن بستان‌آباد _تبریز و ارائه خدمت بیش از ۱۵۲ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان شرقی ، این پروژه مهم ریلی کشور افتتاح خواهد شد.

ادامه مشی انقلابی، افتخار راه آهن است

مدیر عامل راه‌آهن با اشاره به نقش راه آهن در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۲۴۸ شهید به انقلاب اسلامی، ادامه مشی انقلابی در راه آهن را مایه افتخار دانست.