شناسهٔ خبر: 135833 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرورت طراحی مدلی برای دریافت به‌موقع عوارض راه‌ها و آزادراه‌ها پس از بهره‌برداری از طرح‌ها

نورایی رییس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بر ضرورت طراحی مدلی برای دریافت به‌موقع عوارض راه‌ها و آزادراه‌ها پس از بهره‌برداری از طرح‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با حضور خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت، اعضای هیات مدیره، معاونان و حسابرسان و همچنین نورایی مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی و رییس امور مجامع و نظارت بر قراردادها و نماینده تام الاختیار وزیر در مجامع عمومی در محل شرکت ساخت تشکیل شد.

نورایی رییس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی در این نشست  ضمن تاکید بر اهمیت اجرای کامل قانون الکترونیکی شدن دریافت عوارض راه‌ها، به تبیین ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری و نقش محوری مشوق‌های سرمایه‌گذاری لازم نظیر طراحی مدلی برای دریافت به‌موقع عوارض راه‌ها و آزادراه‌ها پس از بهره‌برداری از طرح‌ها پرداخت.

رییس امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرساری وجود نمایندگانی از جانب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را به منظور صیانت از حقوق دولت در طول مدت قرارداد ضروری دانست.

نورایی تصریح کرد: در طرح‌های واگذارشده به شرکت‌های خصوصی (پیمانکاری) باید از الگوی مدیریت طرح‌ها در شرکت‌هایی همچون شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور استفاده کرد.

گفتنی است در این نشست عملکرد گزارش طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بررسی شد. طبق گزارش ارایه شده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مجموع طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۰ شامل ۳۶ طرح راه آهن، ۲۵ طرح آزادراه، ۱۴۶ طرح بزرگراه، راه اصلی و بهسازی است.

همچنین اهم فعالیت های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در سال ۱۴۰۰ شامل توسعه شبکه راه‌آهن به میزان ۲۴۸ کیلومتر، توسعه شبکه آزادراهی به میزان ۱۶۷ کیلومتر، توسعه شبکه بزرگراهی به میزان ۵۴۳ کیلومتر، توسعه راه‌های اصلی و بهسازی به میزان ۱۷۲ کیلومتر،  اخذ تخصیص ۶۳ درصدی از کلیه اعتبارات ابلاغی به شرکت جمعاً به مبلغ ۱۹۱,۳۶۹ میلیارد ریال، پیگیری انجام جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) و برگزاری ۷۵ دوره آموزشی به مدت ۹۸۰ است.