شناسهٔ خبر: 135844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تثبیت پل های محورهای مواصلاتی لرستان

بازدید مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: علاوه بر اختصاص ۶۰ میلیارد اعتبار پیش بینی شده در ابتدای سال ، ۴۰ تا ۵۰ میلیارد اعتبار دیگر درحوزه تثبیت پل ها محورهای مواصلاتی لرستان اختصاص داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه،  علیرضا سیاهپور مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  به همراه  مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان از  پل ها و ابنیه فنی محورهای مواصلاتی استان بازدید کردند.

 سیاهپور مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حاشیه این بازدیدها اظهارداشت: با توجه به اینکه دو کریدور مهم ( محور بازرگان به سمت بندر امام (ره) و تهران به سمت بندر امام (ره)) از استان لرستان عبور می کند بنابراین محورهای مواصلاتی استان از اهمیت خاصی برخوردار است، همچنین برنامه امسال سازمان راهداری این است که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات را به ایمن سازی این کریدورها اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در این بازدید ها قرار شد مشاوره های که با استان لرستان فعالیت می کنند پلان های نواری را براساس خروجی های PMS و بازدید های چشمی به سازمان راهداری ارائه دهند، سازمان هم بررسی های لازم را انجام می دهد، و شرایط را فراهم نماید تا استان پروژه ها را به  پیمانکاران واگذار  کند و تا قبل از سرد شدن هوا شرایط ایمن و قابل اسایش را برای همه هم وطنان ایجاد شود.

مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: با توجه به درخواست مهندس شیروانی برای ایمن سازی محورها در جلسه ستاد بودجه سازمان علاوه بر اختصاص ۶۰ میلیارد پیش بینی شده ابتدای سال ، ۴۰ تا ۵۰ میلیارد اعتبار درحوزه تثبیت پل ها محورهای مواصلاتی استان لرستان پیش بینی می شود.

 شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان در این بازدید اظهار کرد: سفر مهندس سیاهپور در ادامه سفر مسئولین سازمان به استان  و در راستای ارتقا ایمنی محورهای مواصلاتی استان صورت گرفت، امیدواربم دستوراتی که در این بازدیدها داده شد با تلاش و همت همکاران تا پایان سال اجرا شوند تا وضعیت ایمنی و رویه آسفالت محورهای  ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در حوزه ثبیت پل های استان الخصوص پل های  شهرستان های خرم آباد، پلدختر و چگنی با اعتباراتی که تخصیص داده شده ، امیدواریم اقدامات خوبی در این راستا انجام شود.