شناسهٔ خبر: 135899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جااده ای خبر داد؛

تقویت زیرساخت‌های اربعین حسینی در مرزها و ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: یرساخت های پایانه های مرزی مرتبط با اربعین حسینی با تخصیص دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اربعین امسال آماده خواهند شد و محورهای منتهی به مرزها قبل از اربعین حسینی(ع) برای تسهیل تردد زائران ایمن سازی و آماده می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان خوزستان و بازدید از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد اربعین حسینی(ع)، مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایمن سازی و نگهداری راه های منتهی به پایانه های مرزی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان این‌که سال گذشته در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته پروژه‌های ایمن‌سازی‌ محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی مرتبط با اربعین حسینی از جمله نصب نیوجرسی، اجرای خط‌کشی، لکه‌گیری و روکش آسفالت، تعریض محورها تا سه هفته پیش از اربعین حسینی به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان بیان کرد: سال گذشته حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان برای بازسازی پایانه های مرزی و ایمن‌سازی محورهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی و آماده‌سازی زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی اختصاص داده شد که امسال این اعتبار به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ایجاد امنیت جاده ای از جمله نصب نیوجرسی، روشنایی، خط‌کشی،نصب علائم، گاردریل، روکش آسفالت، لکه‌گیری و رسیدگی به پایانه های مرزی اختصاص داده شد.

امانی اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی، تا حدود ۱۰ سال آینده با گرمای شدید هوا همراه هستیم به همین دلیل قراردادهایی برای راه‌اندازی تونل‌های خنک‌کننده منعقد شد که تا دو ماه آینده نصب خواهند شد.

رئیس سازمان با تأکید بر این‌که در اجرای تمامی پروژه و خدمات ارائه شده باید رضایت و رفاه حال زائران ایرانی و خارجی در اولویت قرار گیرد، گفت: امید است با برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته برای ارائه خدمات بهتر، امسال اربعین حسینی متفاوتی برای زائران ابا عبدالله الحسین رقم بخورد.

امانی خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه انجام شده است، اعتبارات لازم برای اجرای تمامی پروژه های اربعین حسینی برای این پایانه ها به استان تزریق خواهد شد.