شناسهٔ خبر: 135900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جااده ای خبر داد:

پیش بینی تردد بیش از ۵ میلیون زائر از مرزهای کشور در اربعین امسال

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سال گذشته حدود چهار و نیم میلیون زائر از مرزها تردد داشتند که امسال پیش بینی می شود این میزان به بیش از پنج میلیون زائر برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان خوزستان و بازدید از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه اظهار کرد: در حال حاضر ستاد مرکزی اربعین ۶ مرز را برای تردد زائران اربعین حسینی درنظر گرفته است و همچون سال گذشته پیش‌بینی می‌شود، بیشترین تردد زائران به ترتیب از مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و سایر مرزها باشد.         

وی افزود: سال گذشته حدود چهار و نیم میلیون زائر از مرزها تردد داشتند که امسال پیش بینی می شود این میزان به بیش از پنج میلیون زائر برسد.    

امانی بیان کرد: در محوطه پایانه‌های مرزی نیز پروژه‌هایی از جمله افزایش تعداد چشمه‌های سرویس های بهداشتی، ایجاد سایبان و تونل‌های خنک کننده برای زائران، نصب آبسردکن، اورهال سیستم‌های سرمایشی در دستور کار قرار دارد که با با پیش بینی اعتبارات لازم، اقدامات اولیه آغاز شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این‌که مرز ریمدان برای تردد زائران اتباع خارجی آماده سازی خواهدشد، گفت: جاده دسترسی به این مرز مشکلاتی داشت که با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان درحال بازسازی و بهسازی است.