شناسهٔ خبر: 135910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۵۰ هزار تن کالا از پایانه شهید قاسم سلیمانی مهران جابه جا شد

ترانزیت مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: ۳۵۰ هزار و ۷۹۹ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از پایانه مرزی سردار شهید قاسم سلیمانی مهران جابه جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: در این مدت (ابتدای سال تاکنون) بیش از ۳۵۰ هزار و ۷۹۹ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۶۷۰ دستگاه کامیون به صورت ترانشیپ و ترانزیت خروجی از پایانه شهید قاسم سلیمانی جابجا شده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۶ هزار و ۳۸۱ تن کالا توسط ۹۶۲ دستگاه کامیون به صورت تخلیه در مرز و حمل یکسره از پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی  جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به میزان تردد مسافر از پایانه مرزی مهران در سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴۳ هزار و ۸۹۶ مسافر از مرز بین المللی مهران تردد ( ورود و خروج) کردند.

چشمه خاور بیان کرد: از این تعداد ۵۶۱ هزار و ۲۴۴ مسافر ایرانی و ۸۲ هزار و ۶۵۲ مسافر نیز مربوط به اتباع خارجی بوده است که از مرز مهران تردد کردند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پنج میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۳۴ نفر از مرز مهران تردد کرده اند، افزود: از این تعداد چهار میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۳۴ نفر مسافر ایرانی از مرز مهران تردد کرده اند.

به ‌گفته چشمه خاور سال گذشته ۲۷۷ هزار و ۳۲۹ مسافر خارجی از مرز مهران تردد (ورود و خروج) کرده اند.