شناسهٔ خبر: 135928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

رفع تصرف و تعرض ۶۰ هکتار اراضی بیت المال به ارزش ۸۳۷ میلیارد تومان در اردبیل

رفع تصرف و تعرض 60 هکتار اراضی بیت المال به ارزش 837 میلیارد تومان در استان اردبیل فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از رفع تصرف۶۰ هکتار اراضی بیت المال به ارزش بیش از ۸۳۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، سرهنگ مهدی نوظهور فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت : همکاران یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل با همت و تلاش شبانه روزی و با انجام هماهنگی های قضایی ، انتظامی و بهره گیری از ظرفیت های سایر دستگاه های دولتی و کلیه نیروهای تحت امر و همانگی درون و برون سازمانی با اجرای ۴۲ فقره حکم قطعی قضایی له دولت رتبه دوم کشور را در خلع ید ، قلع و قمع و تخلیه در سال ۱۴۰۱ کسب نمود.

وی گفت : در سال گذشته با انجام ۳۷ مرحله مأموریت مهم نسبت به رفع تصرف فوری ۳۰ هکتار اراضی بیت المال به ارزش ۶۶۸ میلیارد تومان اقدام شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : با دستور مقام قضایی با انجام ۴۲ مرحله ماموریت توسط همکاران در یگان حفاظت از اراضی و با همراهی دستگاههای قضایی و انتظامی ۳۰ هکتار از اراضی بیت المال با احکام قضایی به ارزش بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ اجرای کم گردید.

نوظهور به شماره تلفن ۱۶۵۶ سامانه ارتباط مردمی اشاره کرد و افزود : سامانه ۱۶۵۶ ارتباط مردمی با یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی در اراضی تحت پوشش بوده و از همه همشهریان خواستار مشارکت و همکاری در انتقال فوری اخبار و گزارش تصرف اراضی با استفاده از سامانه مذکور را داریم.

وی با تشریع اقدامات پیشگیرانه حفاظت از اراضی تحت پوشش در سطح استان اردبیل گفت : در سال گذشته بیش  از ۳۰۰ مورد بازید و ۲۵۲۰ مرحله گشت خودرویی و توزیع ۱۶۷۰۰بروشورهای اطلاع رسانی عمومی در محدوده اراضی تحت پوشش انجام گرفت و این روند در سالجاری هم در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد : کسانی که در داخل محدوده اراضی ملی و دولتی مبادرت به خرید زمین با عناوین مختلف می کنند مراقب زمین خواران و افراد سودجو و فرصت طلب باشند و قبل از هرگونه معامله استعلامات لازم از مراجع ذی صلاح انجام داده و نسبت به خرید اقدام نمایند.