شناسهٔ خبر: 135935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت و بهسازی راه های روستایی قزوین نیازمند ۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:برای روکش آسفالت ۶۵۰کیلومتر راه روستاهای بیش از ۲۰ خانوار و بهسازی۸۰۰کیلومتر راه روستایی که روکش آسفالت آنها در اثر گذر زمان تخریب شده است۵هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی در نشست خبری مدیران و روسای دستگاه ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی که به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد، عبور اضافه بار معادن از راه‌های استان را یکی از چالش های بسیار مهمی عنوان کرد که موجب تخریب رویه راه‌ها می‌شود و گفت: در سالی که گذشت از ۱۰میلیون تن بار معادن استان، تنها ۲۲درصد آنها بارنامه داشتند که این عدد باید افزایش یابد و معادن، باید حقوق دولتی را واریز کنند.

به گفته وی امسال به منظور جبران خسارات وارد شده به شبکه جاده ای ناشی از بهره برداری معادن و فعالیت های صنایع معدنی در تبصره ۷بند ت قانون بودجه این امکان فراهم شده تا معادن، درصدی از وصولی حقوق دولتی سهم خود را برای نگهداری و بهسازی راه ها اختصاص دهند.

حق لطفی ادامه داد:استان قزوین از نظر قرارگیری در کریدور ارتباطی شمال و شمال غرب کشور از جمله استان های پرتردد کشور است و در سال گذشته تردد ۳۲۳ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های این استان به ثبت رسید.

وی با ارایه گزارشی از عملکرد و اقدامات این اداره کل در سال گذشته، توزیع ۱۶۲هزار تن آسفالت برای لکه گیری و روکش راه‌های شریانی، انجام ۵۰۰هزار متر مربع آسفالت حفاظتی، اجرای ۸۵ کیلومتر عملیات شیب شیروانی راه‌ها و ۴۴شبانه روز عملیات راهداری زمستانی با توزیع ۲۰هزار تن ماسه و نمک را از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه نگهداری راه ها طی سال گذشته عنوان کرد.

حق‌لطفی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۱هزار ناوگان بار با ۱۳هزار راننده دارای کارت هوشمند در این بخش گفت:در سال گذشته ۷۵۳هزار برگ بارنامه حمل کالا در این استان صادر شد که ۶درصد در مقایسه با سال پیش از آن رشد داشته است.

وی همچنین از فعالیت ۳۷مجتمع خدماتی رفاهی در استان خبر داد و گفت:در حال حاضر نیز ۲۲ مجتمع دیگر در حال ساخت هستند که تلاش می‌شود تا پایان امسال ۶باب از آنها تکمیل و بهره برداری شوند.

حق لطفی همچنین به خدمات ناوگان حمل و نقل مسافر این اداره کل و تشکیل کمیته حمل و نقل و سوخت در ستاد اربعین اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ناوگان مسافر برون‌شهری قزوین با ۶۲۳ سرویس توانست ۱۵هزار و ۵۰۰زائر را از قزوین به مرز مهران جابه‌جا کند و امسال نیز با تشکیل جلسات مختلف تمهیدات لازم  جهت اعزام زائران اربعین در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل در استان و کشور گفت:طی سال گذشته با توزیع اعتبارات بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ۱۷دستگاه اتوبوس و ۴۴دستگاه مینی بوس انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تصویب ۸۴ عنوان پروژه راهداری با ۷۵۵میلیارد تومان اعتبار در سفر هیات دولت به استان قزوین خبر داد و افزود:این پروژه ها در حال حاضر با پیشرفت بیش از ۵۰درصد در حال اجرا هستند.