شناسهٔ خبر: 135965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قزوین مطرح شد:

تامین ۲۳ هزار قطعه زمین در راستای جهش تولید مسکن در استان قزوین

قزوین مدیر کل راه و شهرسازی: حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی قرارداد منعقد شده و ۲۳ هزار قطعه زمین تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان قزوین)  سید علی هاشمی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی قرارداد منعقد شده و تعدادی از این پروژه ها هنوز آغاز نشده است. در سال گذشته حدود ۱۴ هزار متقاضی موثر داشتیم و  ۲۳ هزار واحد تامین زمین شده است و ۱۶ هزار واحد هم آغاز شده است. ۵۰۰ واحد تا هفته آینده اختصاص می‌یابد و کسانی که آورده خود را تکمیل کرده باشند در اولویت قرار دارند.

هاشمی اظهار داشت: تا پایان سال حدود ۳ هزار واحد تحویل داده خواهد شد. زیرساخت‌ها در حال تکمیل و تجهیز است. یک سوم زیرساخت ها توسط راه و شهرسازی و یک سوم توسط استانداری و یک سوم توسط وزارت نیرو تکمیل می‌شود. در برخی شهرها واحدهای یک طبقه در حال ساخت است. آبگرم، معلم کلایه و ارداق جزو این شهرهاست. مردم از زمین‌های گروهی استقبال نکردند. کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات با دستور رییس جمهور تشکیل خواهد شد. این کارگروه بصورت پایلوت در تهران آغاز شده که تاثیرات خوبی را تا به امروز در پی داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی تاکید کرد با مشاوران املاک فاقد مجوز یا عدم ثبت کد رهگیری و عدم رعایت قوانین در این زمینه برخورد خواهد شد.

هاشمی در خصوص خرید و فروش مسکن حمایتی گفت: مسکن حمایتی غیرقابل خرید و فروش است که در صورت مشاهده برخورد خواهد شد و روزنه های قانونی هم در این زمینه مسدود خواهد شد سازمان های ذی ربط در بخش مسکن ملی فقط پاسخگوی شخص متقاضی است و به هیچ وجه به وکیل پاسخ نخواهند داد.