شناسهٔ خبر: 135977 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با متروی تهران تاکید شد؛

ارتقای همکاری‌های علمی و فناورانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با مترو تهران

دیدار مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ادوار و پروژه‌های مختلف خدمات فنی و تخصصی و فناورانه خود را با هدف ارتقاء کیفی در اختیار مترو تهران قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کامران رحیم اف عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با حضور در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه همکاری‌های علمی، فناورانه و مردم پایه  دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مجید کیانپور با تشریح آخرین توانمندی‎ها و دستاوردهای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در حال حاضر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توانایی انجام بیش از ۶۵۰ نوع آزمایش فنی و تخصصی و بیش از نیاز کشور،  در خدمت ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‎های ملی و استانی در سراسر کشور است و قادر است خدمات فنی و تخصصی مور نیاز پروژه های عمرانی  در سراسر کشور را در کمتر از دو ساعت از هنگام درخواست کارفرمایان و مشتریان حسب مورد  ارائه نماید .
کیانپور اضافه کرد: این آزمایشگاه موفق شده است طی سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی، سمینار و کارگاه آموزشی را در سراسر کشور برای کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار و از این طریق ضمن ارتقاء توان علمی کارشناسان و مهندسین ناظر ، گام مهمی در تولید دانش در کشور بردارد.

وی افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف حضور در بازارهای جدید گام بزرگی در توسعه و تجهیز شرکت به تجهیزات دانش بنیان و فناورانه و بروز برداشته است و در این راه با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی موفق شده ضمن هدفگذاری  صدور خدمات فنی و مهندسی ، به قابلیت امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی فنی و مهندسی فراتر از نیاز کشور دست یابد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: این آزمایشگاه آمادگی ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی کشور متناسب با موضوعات فنی شرکت مترو تهران را دارد و مانند گذشته مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی خدمات خود را با دقت و سرعت در اختیار توسعه  خطوط مترو تهران قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: متخصصان توانمند شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ایده و طرح‌های نوین، به کمک مترو تهران آمده و نیاز مترو  در تهران و سایر کلان شهرها  را به شرکت‌های خارجی در زمینه انجام امور مطالعاتی و ارتقاء کیفی پروژه‌ها به حداقل ممکن رسانده است.

کامران رحیم اف عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: پیشرفت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موجب توسعه و افزایش ایمنی و ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور است.

رحیم اف ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، نشان ارزشمندی برای وزارت راه و شهرسازی است و جایگاه این شرکت در ساخت، نظارت و نگهداری و افزایش کیفی و طول عمر مفید پروژه‎های عمرانی ارزشمند است.

وی افزود: مترو تهران در گذشته برای بهسازی، نگهداری و مطالعات فنی برخی از پروژه‌ها از کارشناسان کشورهای خارجی استفاده می‌کرد و با توجه به توانمندی‌های امروز شرکت آزمایشگاه ما علاقمند هستیم این خدمات را از داخل و  شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در قالب قرادادهای فی مابین دریافت کنیم و این کمک بزرگی برای ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی مترو  بالاخص در شهر تهران خواهد بود و ارتقاء کیفیت احداث را شهروندان تهرانی احساس خواهند کرد.