شناسهٔ خبر: 136000 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر کشور از بنادر بوشهر تصریح شد؛

افزایش سهم بنادر بوشهر از اقتصاد دریا محور در دستور کار

بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: توسعه و افزایش نقش بنادر این استان در عرصه اقتصاد دریامحور در اولویت این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهری در نشست با محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ، گفت: یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی بنادر استان بوشهر احداث باند دوم جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین است که اکنون مراحل انتقال قطعات فلزی پل در دست اقدام است.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین، ایجاد زیرساخت‌های اساسی مانند جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی با شتاب قابل قبولی در حال انجام است.

شکیبی‌نسب افزود: پروژه جاده دسترسی اکنون با بیش از ۵۵ درصد و پروژه تاسیسات زیربنایی دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است. 

وی ادامه داد: با روند فزاینده احداث زیرساخت‌های اساسی در مجتمع بندری نگین اکنون سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در این مجتمع بندری اعلام آمادگی کرده اند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: بندر بوشهر اکنون به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری در سواحل خلیج فارس با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی است. 

شکیبی‌نسب گفت: هدف نهایی این پروژه‌ها رونق بندر بوشهر با افق نقش آفرینی فرامنطقه‌ای و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان هم‌استانی است. 

شکیبی‌نسب یادآور شد: در بنادر تابع استان بوشهر نیز پروژه‌های ارزشمندی در حال اجرا است که افق تمامی آنها ایفای نقش بیشتر بنادر استان در عرصه تجارت فرامنطقه‌ای است.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری نیاز است یک بازنگری در مجموع قوانین و مقررات شکل بگیرد تا کشور و بویژه استان‌های ساحلی بتوانند بخوبی در عرصه اقتصاد دریامحور ایفای نقش کنند.

محسن کوشش‌تبار افزود: اکنون تنها ۸ درصد تولید ناخالص ملی کشور تحت تاثیر اقتصاد دریایی بوده و این در حالی است که این میزان در  کشورهایی مانند چین و ویتنام بیشتر از ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: در کشورهای همسایه جنوبی ایران کشورهایی با درآمد سرانه بالا نیازمند طبیعت و ظرفیت‌های گردشگری کشور هستند که باید از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود.

کوشش تبار تاکید کرد: با هدف هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی باید همایش‌هایی با محور خدمات تجارت دریایی برگزار شود تا بتوان از فرصت‌های این حوزه نیز بخوبی استفاده کرد.