شناسهٔ خبر: 136006 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

دیدار نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با مدیر کل راه‌آهن شمال٢

غلامحسین ولدی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در ایستگاه راه‌آهن رشت با مدیرکل راه‌آهن شمال٢ دیدار کرد و از نزدیک در جریان وضعیت راه‌آهن استان و مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در دیدار جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت با حضور در ایستگاه راه‌آهن رشت با غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال۲ دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا ولدی گزارشی از اقدامات انجام شده در راه‌آهن استان بیان کرد و ثبت رکورد جابجایی ریلی ۶٣١ هزار مسافر گیلان در سال گذشته را نشانه استقبال کم‌نظیر مردم منطقه از راه‌آهن دانست.

ولدی در خصوص عملکرد راه‌آهن شمال۲ در زمینه جابجایی بار نیز گفت: خوشبختانه با توجه به ظرفیتی که راه‌آهن در استان گیلان فراهم کرده توانسته نقش مهمی در حمل‌ونقل ریلی مصالح موردنیاز پروژه‌های راه‌سازی استان ایفا کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال٢ خاطر نشان کرد: این اداره کل آماده پاسخگویی به تمام نیازهای تجار در زمینه جابجایی بار بوده و اکنون نیز بسیاری از بارهای استان اعم از محصولات فولادی، نهاده‌های دامی و... از طریق ریل جابجا می‌شود.

ولدی ایستگاه راه‌آهن رشت را بعنوان پیشخوان ورودی استان قلمداد کرد و ضمن اشاره به برخی کمبودها و و مشکلات، مساعدت هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان علی‌الخصوص دستگاه‌های خدمت‌رسان را با مجموعه راه‌آهن شمال٢ خواستار شد. 

در ادامه کوچکی‌نژاد ضمن تشکر از تلاش‌های مدیرکل راه‌آهن شمال٢ گفت: راه‌آهن استان گیلان موهبتی است که با سرمایه‌ای عظیم محقق شده و اتصال راه‌آهن رشت به بندرکاسپین و تکمیل کریدور جدید شمال-جنوب، می‌تواند رشد قابل توجهی را در بخش ترانزیت و درآمدهای ملی و استانی ایجاد کند.

کوچکی نژاد افزود: باید امکانات لازم برای تحقق این ظرفیت به کار گرفته شود و احداث بارانداز در ایستگاه راه‌آهن رشت می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات حمل‌ونقلی را برای صاحبان کالا کاهش داده و علاوه بر افزایش درآمدزایی، سبب اشتغالزایی در منطقه شود.