شناسهٔ خبر: 136015 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ثبت اطلاعات ۱۴۳ هزار واحد نوسازی شده در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری/همراهی ۲۹۳ شهرداری در ثبت اطلاعات نوسازی در سامانه

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام ثبت اطلاعات ۱۴۳ هزار واحد نوسازی شده در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری از همراهی ۲۹۳ شهرداری در ثبت اطلاعات نوسازی در سامانه خبر داد

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام برگزاری هشتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور بخشی از جزئیات این نشست را در خصوص بافت فرسوده اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این نشست محورهای مختلفی از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن مطرح شد از ارایه گزارش عملکرد نوسازی بافت فرسوده از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی خبر داد.

تعیین یک بانک ویژه برای پرداخت تسهیلات بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره بر تاکید رییس‌جمهور در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن بر تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: در جلسه شورای عالی مسکن مقرر شد تا بانک ویژه‌ای برای پرداخت تسهیلات بافت فرسوده تعیین شود تا مردم از سردرگمی بین بانک‌ها نجات پیدا کنند.

همراهی ۲۹۳ شهرداری در ثبت اطلاعات نوسازی در سامانه ستاد ملی بازآفرینی

آیینی در بیان بخشی از گزارش ارایه شده توسط آن شرکت به رییس‌جمهور، توضیح داد: سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری که از دو هفته گذشته با همکاری و همراهی شهرداری‌ها فعال شده است. هم اینک ۲۹۳ شهرداری بزرگ کشور اطلاعات و آخرین صدور پروانه‌ها در بافت فرسوده از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تکمیل کرده‌اند و در این خصوص معاونین عمرانی استانداری‌ها پیگیری مناسب و قابل تقدیر را انجام داده اند.

ثبت اطلاعات ۱۴۳ هزار واحد نوسازی شده در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری

به گفته وی، براساس اطلاعات سامانه  تاکنون بالغ بر ۱۴۳ هزار واحد در حال ساخت است که  ۱۲۵ هزار و ۷۴۴ واحد در دولت سیزدهم شروع شده اند. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که بالای ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده نوسازی شده اند.