شناسهٔ خبر: 136016 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید رییس قوه قضاییه از بندر امیرآباد تاکید شد؛

تسریع در خروج کالاهای اساسی در انبارهای بنادر و گمرکات امیرآباد

بندر امیرآباد رئیس قوه قضائیه در سفری یک روزه به استان مازندران از سیلوهای نگهداری غلات و برخی از مخازن روغن خوراکی و انبار در بندرامیرآباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سفر خود به مازندران، از بندرامیرآباد به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی و کلیدی ترین حلقه زنجیره تأمین کالاهای اساسی کشور بازدید به عمل آورد.

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید تعیین‌تکلیف کالاهای موجود در انبارهای بنادر و گمرکات امیرآباد را امری ضروری دانست و تسریع در خروج کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از بنادر با تسهیل در فرآیندهای اداری را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای همچنین در جریان چگونگی ورود و خروج کالاها در بندرامیرآباد قرارگرفت و هدف از این بازدید را رفع چالش های احتمالی در زنجیره تأمین کالاهای اساسی مردم با کمک سایر قوا عنوان کرد.

وی در پایان به ضرورت همکاری مدیران دستگاه‌های ذیربط در حوزه تأمین و ترخیص کالاهای ضروری با مدیران بنادر اشاره و ابراز امیدواری کرد زمان ماندگاری کالاهای اساسی در سیلوها و انبارها کاهش یابد.

محمدعلی موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز در جریان این بازدید ، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی و اقدامات صورت گرفته در راستای ترخیص سریع کالاهای اساسی در بندرامیرآباد به رئیس قوه قضاییه ارائه کرد.

 وی بیان کرد استراتژی سازمان بنادر کاهش ماندگاری کالا در بنادر بعنوان مبادی ورود و خروج دریایی است و عوامل تاثیر گذار در تحقق این مهم را  تسریع در ثبت سفارش، تخصیص بموقع ارز برای کالاهای اساسی و تعیین تکلیف کالای متروکه در موعد مقرر قانونی توسط سازمان اموال تملیکی برشمرد.