شناسهٔ خبر: 136019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی خسارات اولیه سیلاب بر راه های گلستان بیش از ۳۰ میلیارد تومان/بازگشایی یک نقطه از محور ترانزیتی گنبد-اینچه برون

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به بازگشایی نقطه اول برش خورده (کیلومتر ۳۵) محور گنبد-اینچه برون که براثر سیلاب بامداد امروز مسدود شده بود، برآورد اولیه خسارات را در این محور ومحور گنبد به مراوه تپه بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی عصر شنبه در مصاحبه با سیمای مرکز استان گفت: طبق آمار تجمیعی هواشناسی استان طی ۴۸ ساعت گذشته میزان ۱۳۹ میلی متر در محور گنبد –اینچه برون و ۱۵۵ میلی متر باران در محور گنبد به مراوه تپه باریده است.

وی با اشاره به ترانزیتی بودن محور گنبد-اینچه برون افزود: با استقرار ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری اعم از دستگاههای کمپرسی، لودر و بیل مکانیکی از ساعات اولیه سیلاب در این محورها، درحال حاضر بطور موقت این محور بازگشایی شده و ۱۰ کیلومتر جلوتر به سمت داشلی برون و مراوه تپه زمان براست.

وی گفت: با بازگشایی این نقطه از محور گنبد –اینچه برون تردد برای ماشین آلات ترانزیتی به سمت اینچه برون (زیر گنبد به سمت شمال) برقرار است.

مصدقی اظهارداشت: راهداران در حال حاضر مشغول عملیات راهداری در محور گنبد به مراوه تپه هستند و تا فردا راه انحرافی آن نیز بازگشایی می شود.

وی به رانندگان توصیه کرد که حتی الامکان از محورهای جایگزین آزادشهر- گرگان و آق قلا- اینچه برون و مراوه تپه به کلاله برای تردد استفاده کنند.

وی، میزان آسیب دیدگی و ابنیه فنی خسارت دیده محورها و علائم را هرکدام حدود ۴۰۰ متر بیان کرد و گفت: ۱۵ تا ۲۰ روز برای بازسازی اولیه این نقاط زمان لازم است.

براثر بارش ها و سیلاب شب های گذشته بویژه سیلاب بامداد امروز محور ترانزیتی گنبد-اینچه برون (محدوده سه راهی اینچه برون محدوده قره ماخر) و محور گنبد-مراوه تپه (محدوده ۱۵۰۰ متری بعد از سه راهی داشلی برون) مسدود بوده است.