شناسهٔ خبر: 136042 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رگبار باران و رعدو برق در استان‌های ساحلی دریای خزر و ۱۳ استان دیگر

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی برای استان‌های ساحلی دریای خزر و ۱۳ استان دیگر برای امروز رگبار و رعدوبرق برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۲۱ خردادماه پرداخت و گفت: امروز در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، تهران، سمنان، قزوین، البرز، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان و استان‌های ساحلی خزر رگبار و رعدوبرق برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی بینی می‌شود که در برخی نقاط همراه با گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز مرکزی و ارتفاعات اصفهان و کرمان همین شرایط جوی رخ می‌دهد.

رفیعی خاطر نشان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم شمال غرب کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز مرکزی واقع شدند، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی راتجربه می‌کنند که در برخی نقاط سبب گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: طی ۳روز آینده در سیستان وبلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید خواهد بود.

کارشناس هواشناسی برای تهران در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق خواهد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۳۱ درجه و کمینه دما هم ۲۱ درجه بالای صفر گزارش شده است.