شناسهٔ خبر: 136044 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی بازدید از بندر امیرآباد تاکید شد؛

ضرورت معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندر امیرآباد برای افزایش صادرات در مناطق آزاد

بندر امیرآباد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بندرامیرآباد یکی از راهبردی ترین بنادر ایران در نوار ساحلی دریای خزر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حجت اله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور در بندرامیرآباد از ظرفیت‌ها، پروژه‌ها و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری این بندر بازدید کرد.

وی در این بازدید طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بندرامیرآباد را مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: اقدامات ارزنده انجام شده توسط مجموعه مدیریتی این بندر،  علاوه بر افزایش جذب سرمایه گذار، بهبود شرایط اقتصادی منطقه را نیز به همراه داشته باشد.

عبدالملکی همچنین بر شناسایی و ارزیابی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری به منظور جهش تولید و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معرفی آن به سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی تأکید کرد.

در این بازدید نیز مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد به تبیین جایگاه و ظرفیت این بندر در منطقه پرداخت و عملکرد بندرامیرآباد در حوزه سرمایه‌گذاری اعم از فرآیند جلب ، جذب و واگذاری اراضی به متقاضیان را با توجه به وجود   ۱۰۶۰ هکتار اراضی پسکرانه تشریح کرد.