شناسهٔ خبر: 136060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

صاحبان املاک دربافت‌های فرسوده شهری ازفرصت طرح نهضت ملی مسکن برای احداث و احیای واحدهای مسکونی استفاده کنند

جلسه وبینار شورای عالی مسکن استان ایلام.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بر احیای بافت‌های فرسوده و احداث واحدهای مسکونی در زمین‌های با کاربری مسکونی با توجه به فرصت مناسب طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام درحاشیه وبینار شورای عالی که مسکن به ریاست رئیس جمهور و باحضور استانداران و اعضای شورای مسکن سراسر کشور برگزار شد،  گفت: در سطح شهرهای استان به ویژه شهر ایلام ساختمان‌های قدیمی در بافت‌های فرسوده و همچنین زمین‌های مناسبی با کاربری مسکونی وجود دارد که در صورتی که صاحبان این املاک از تسهیلات و شرایط ویژه ای که در نهضت ملی مسکن پیش بینی شده استفاده کنند چهره شهرها متحول شده و در کنار ایمن سازی واحدهای مسکونی شمار زیادی از شهروندان خانه دار شده و صاحبان املاک مذکور نیز از منافع آن بهره مند می شوند.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در جلسه وبینار شورای عالی مسکن که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور و دیگر اعضا برگزار شد گفت: نهضت ملی مسکن از تأکیدات جدی ریاست‌ محترم جمهور و مجموعه‌ی مدیریت ارشد استان است و همه‌ی دستگاه‌ها باید از این فرصت کم‌نظیر برای خانه‌دار کردن مردم  استفاده کنند. 

وی اظهار کرد: در رابطه با واگذاری زمین در جهت احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام گیرد و موانع تأمین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی برطرف می‌شود.

بهرام‌نیا با بیان این‌که بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده احداث می‌شود، افزود: باید از این فرصت برای نوسازی ساختمان‌های قدیمی، تقویت بافت فرسوده و همچنین زیباسازی شهر استفاده کرد.