شناسهٔ خبر: 136069 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه‌ و شهرسازی خبر داد؛

احداث ۳ شهرک جدید در استان آذربایجان شرقی

ببینید | گردهمایی خانواده بزرگ ارتباطات و اطلاع رسانی با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از ایجاد ۳ شهرک جدید در اطراف شهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث ۳ شهرک جدید ۳۵۰ هکتاری علاوه بر شهرک‌های قبلی در اطراف شهر تبریز مصوب شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: شهرسازی و شهرک سازی یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن است و از این ظرفیت در استان آذربایجان شرقی به خوبی استفاده شده است.

وی افزود: با احداث ۳ شهرک جدید در اطراف شهر تبریز علاوه بر شهرهای جدید موجود در این استان، بستر مناسبی برای سرعت بخشی به ساخت و تامین مسکن مردم ایجاد خواهد شد.

به گفته بذرپاش، این ۳ شهرک در محدوده‌های شهرک اندیشه و آزادراه تهران_ سهند قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در راستای مکان‌یابی ایجاد سکونتگاه‌های جدید در اطراف شهر تبریز، دستور شناسایی و تعیین تکلیف اراضی حاشیه‌ای و حریم شهر تبریز صادر شده است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل شهرک سازی، اراضی باید خارج از محدوده حریم‌ها باشند اما با توجه به مصوبه‌ای که در شورای عالی معماری و شهرسازی در حال پیگیری است، به دنبال آن هستیم که در داخل حریم‌ها هم شهرک سازی را انجام دهیم.

بذرپاش ادامه داد: از آنجا که در داخل تبریز و نقطه اتصال آن به سهند، زمین‌های ملی وجود دارد که امکان شهرک سازی هم دارند، ۳ نقطه ۳۵۰ هکتاری در دستور کار شناسایی برای احداث شهرک قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت با ساخت واحدهای یک طبقه است ولی با توجه به درخواست متقاضیان ممکن است واحدها در قالب سه طبقه هم طراحی شود که قطعا با تراکم متوسط و تراکم کم ساخته خواهد شد.