شناسهٔ خبر: 136082 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پهلوگیری دومین کشتی پهن پیکر در بندر چابهار/ حمل نیم میلیون تن کالای اساسی از ابتدای امسال از بندر چابهار

پهلوگیری کشتی در چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با پهلوگیری دومین کشتی پهن پیکر حامل ۱۰۰ هزارتن گندم وارداتی در بندر چابهار از ابتدای سال جاری نیم میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور به‌وسیله ۸ فروند شناور از طریق بندر چابهار تخلیه و به مقاصد مصرف حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،قاسم عسکری‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با پهلوگیری دومین کشتی پهن‌پیکر حامل ۱۰۰ هزارتن گندم وارداتی در بندر چابهار از ابتدای سال جاری نیم میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور به‌وسیله ۸ فروند شناور از طریق بندر چابهار تخلیه و به مقاصد مصرف حمل شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان اظهار کرد: زیرساخت‌ها و امکانات‌ بندر چابهار قابلیت پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای فله غلات تا ظرفیت ۱۲۰ هزارتن را در بندر شهید بهشتی فراهم کرده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،‌عسکری‌نسب با اعلام آمادگی بندر چابهار برای پذیرش کشتی‌های پهن‌پیکر حامل غلات تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود برای تسریع در تخلیه و ارائه خدمات مطلوب دریایی و بندری برای این نوع شناورها استفاده خواهد شد.