شناسهٔ خبر: 136083 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه آهن شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد؛

معماری ایستگاه راه‌آهن خاوران تلفیقی از هنر، شعر و رنگ

راه آهن میانه تبریز مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تبریز مرکز هنر و ادبیات، علم و صنعت و اقتصاد است و ایستگاه راه آهن خاوران واقع در محور ریلی بستان آباد-خاوران تلفیقی از این المان ها با تکیه بر فرش تبریز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین بهجو مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آستانه افتتاح راه آهن بستان آباد-خاوران اظهار داشت: ایستگاه راه آهن خاوران با الهام از فرش تبریز و تداعی کننده هنر آذری مردمان این دیار است.

وی ادامه داد: در طراحی ساختمان، استفاده از رنگ ها، تزیینات و فرم ها از نقشه های فرش تبریز بهره گرفته شده است تا ادای دینی به این هنر جاودان کشور باشد.

بهجو طراحی ایستگاه را بسیار کارآمد اعلام و اظهار کرد: طراحی ساختمان ایستگاه به گونه ای است که سهولت دسترسی مسافران در آن یکی از مهمترین فاکتورها است به نحوی که در کمترین مساحت بیشترین کارآیی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

بهجو مساحت زمین ایستگاه راه آهن خاوران را ۲۳۰ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: مساحت ساختمان اصلی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع و مساحت کل ساختمان ها بیش از ۹ هزار متر مربع است و مساحت ایستگاه به اندازه ای در نظر گرفته شده است که امکان احداث ایستگاه مشترک با قطار درون شهری تبریز فراهم است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل ساخت ساختمان های راه آهن، بنادر و فرودگاه ها سبک معماری ایستگاه را مدرن و نماد ابر طرح راه آهن میانه-تبریز اعلام کرد و افزود: ایستگاه راه آهن خاوران بیانگر عظمت، شکوه این منطقه از کشور با نگاهی به آینده با ظرافت هنر آذری است و طراحی بناهای آن بسیار کارآمد و راه گشا است.